Piektdien, 14. oktobrī, Rīgas domes pārstāvji svinīgi atklāja jaunizbūvēto veloceļu “Centrs - Ziepniekkalns”. Veloceļa būvniecība tika uzsākta pērnā gada rudenī. Projekta ietvaros izbūvēts no gājējiem un autosatiksmes atdalīts veloceļš, veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi, kā arī iestādīti aptuveni 400 jauni košumkrūmu stādi. Veloceliņa kopgarums ir nepilni seši kilometri.
“Rīgā satiksmes infrastruktūras jomā aktīvi turpinās būvniecības sezona. Neraugoties uz Krievijas izraisītā kara Ukrainā radīto ievērojamo būvniecības izmaksu kāpumu, esam spējuši veiksmīgi novadīt un pabeigt vēl vienu rīdziniekiem svarīgu infrastruktūras objektu, kas tuvāko apkaimju iedzīvotājiem nodrošinās kvalitatīvu velotransporta savienojumu un labākas mikromobilitātes iespējas,” stāsta Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis
Iezīmējot aktuālos darbus un tuvākos plānus satiksmes infrastruktūras jomā, V. Ķirsis norāda, ka Rīgu sagaida vērienīgas pārmaiņas, kas autotransportam nodrošinās pilsētas centra apbraukšanas iespējas, uzlabos mikromobilitāti un izveidos pilsētas sabiedriskā transporta savienojamību ar pasažieru vilcienu un citiem pārvietošanās līdzekļiem.
“Jau novembrī noslēgsies Sarkandaugavas pārvada būvniecība, pilnā sparā turpinās Austrumu maģistrāles izbūve, kā arī tiek veikti priekšdarbi, lai nākamajos gados uzsāktu Vanšu un Gaisa tilta, Gustava Zemgala pārvada, Jorģa Zemitāna pārvada un Mūkusalas krastmalas atjaunošanu un pārbūvi. Līdztekus šiem lielajiem objektiem vēl viena sadaļa ir Eiropas Komisijas Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros paredzētie projekti par kopējo summu ap 300 miljoniem eiro, kas attieksies uz sabiedriskā transporta uzlabojumiem, kā arī velotransporta savienojumu un mobilitātes punktu izveidi Rīgas metropoles areālā,” par nozīmīgākajiem galvaspilsētas plāniem piebilst V. Ķirsis.
“Jaunais veloceļš savienos centru un vienu no lielākajām Rīgas apkaimēm – Ziepniekkalnu - nodrošinot iedzīvotājiem iespēju ar velosipēdu vai citiem mikromobilitātes rīkiem ātri un ērti nokļūt līdz tādām vietām kā Latvijas Universitātes Akadēmiskais centrs, Nacionālā bibliotēka vai krastmala. Jāuzsver, ka ikviens šāds uzlabojums vai jauns objekts tiek vērtēts plašākā kontekstā, jo iedzīvotāju mobilitātes un pilsētvides uzlabošana ir komplekss darbs, kas ietver lielo satiksmes infrastruktūras posmu – tiltu un pārvadu – izbūvi un atjaunošanu, sabiedriskā transporta uzlabojumus, kā arī kvalitatīvas velotransporta un gājēju infrastruktūras izveidi starp pilsētas centru un apkaimēm,” skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks.
Darbus veica ceļu būves uzņēmums SIA “BINDERS”.
Informāciju sagatavoja: Lelde Rudzika, Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes Ārējas komunikācijas nodaļas projektu koordinatore,
e-pasts: lelde.rudzika@riga.lv