Piektdien, 29. septembrī, Rīgas domes pārstāvji svinīgi atklāja jaunizbūvēto veloceļu “Imanta – Daugavgrīva”. Veloceļa būvniecību uzsāka 2021. gada decembrī un noslēdzās šī gada septembrī. Ar kopējo garumu 12,1 km, “Imanta – Daugavgrīva” ir garākais nepārtrauktais veloceļš Rīgā.
Projekta ietvaros ir izbūvētas sabiedriskā transporta pieturvietas, ierīkotas atpūtas vietas, uzstādīt soliņi un velostatīvi. Katrā posmā visa veloceļa garumā ir uzstādīti stendi, kuros atzīmēts tā maršruts, atpūtas vietas un cita būtiska informācija par veloceļu.
“Savienojot sešas Rīgas apkaimes no Imantas līdz Daugavgrīvai, jaunais veloceļš no pilsētas burzmas ved uz pludmali, kas, manuprāt, ir viena no Rīgas unikālām iezīmēm – attālums no aktīvas pilsētas dzīves līdz atpūtai pie jūras arvien ir paveicams īsā laikā. Un tagad tas ir ērti izdarāms, braucot arī ar velosipēdu,” veloceļa atklāšanā sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis
Savā uzrunā V. Ķirsis arī norādīja, ka šis ir ne vien garākais vienlaidus veloceļš, bet arī velobraucēju ērtībai pašlaik Rīgā vislabāk iekārtotais ceļš – ar kāju balstiem vietās, kur velobraucējiem jāsagaida luksofora zaļā gaisma, atpūtas vietām un citiem labiekārtojuma elementiem.
“Ticu, ka Imantas - Daugavgrīvas veloceļš kalpos ilgi, un ceru, ka tas būs noslogots - gan rīdzinieku un pilsētas viesu ikdienas gaitām, gan tiem, kuri vēlas iepazīt dažādus ievērojamus Rīgas apskates objektus, kas ir teju visa šī veloceļa garumā,” tā Rīgas mērs.
Arī Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods uzsvēra, ka jaunā veloceļa izbūve ir būtisks ieguvums visiem Rīgas iedzīvotājiem.
“Veloceļa “Imanta – Daugavgrīva” izbūve ir būtisks ieguvums ne tikai apkārtējo apkaimju iedzīvotājiem, bet visiem rīdziniekiem. Izmantojot veloceļu, iespējams nokļūt vairākos interesantos apskates objektos, tādējādi iepazīstot arī šo Rīgas daļu. Braucot pa šo veloceļu, iespējams nokļūt, piemēram, Kleistu Sporta bāze ar zirgu staļļiem, Bumbu kalniņā ar skatu torni, Daugavgrīvas cietoksnī, Buļļu salā un citviet. Aicinām ikvienu saulainajās rudens dienās ieplānot ģimenisku izbraucienu pa jauno maršrutu, iepazīstot Rīgas apkaimju daudzveidību!”
Veloceļa “Imanta – Daugavgrīva” būvniecība izmaksāja aptuveni 6,7 miljonus eiro. Būvdarbus veica ceļu būvniecības uzņēmums “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””.
Informāciju sagatavoja: Lelde Rudzika, Rīgas pašvaldības Ārējas komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: lelde.rudzika@riga.lv