Iedzīvotāji līdz 15. aprīlim aicināti piedalīties sabiedriskajā apspriešanā par plānotajām izmaiņām Brasas pārvada pārbūves un modernizācijas plānā, kura realizācijas gaitā pie Gaujas un Miera ielas paredzēta 28 liepu un vienas kļavas nociršana, vietā iestādot 26 Latvijas dižliepas.
Informācija par būvniecības ieceri un aptaujas lapas pieejamas Rīgas pilsētas būvvaldes tīmekļa vietnē: www.rpbv.lv . Aptaujas lapas iespējams aizpildīt un nosūtīt elektroniski portālā: http://pasvaldiba.riga.lv/ sadaļā e-pakalpojumi. Tās var arī izdrukāt, aizpildīt un nosūtīt pa pastu vai iemest dokumentu kastē pie Rīgas pilsētas būvvaldes (Amatu ielā 4).
Pēc publiskās apspriešanas rezultātu apkopošanas būvvalde ziņojumu par publiskās apspriešanas rezultātiem virzīs izskatīšanai Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas sēdē.
Jau vēstīts, ka pērn tika sākta Brasas pārvada pārprojektēšana, lai jau šajā vasarā varētu sākt tā pārbūvi.
Projektēšanas procesa gaitā tika lemts par četru metru platu veloinfrastruktūras izbūvi uz pārvada vienā tilta pusē Brīvības gatves virzienā. Savukārt otrā tilta pusē gājējiem paredzēts atvēlēt pusotru metru platu ietvi.
Ņemot vērā to, ka esošā pārvada gabarīti neatbilst mūsdienu prasībām un valstī noteiktajiem būvniecības standartiem un diennaktī to šķērso līdz 34 000 transporta līdzekļi, no tiem 2500 kravas transports, 400 autobusi un tramvaji, projekts paredz četrus metrus platu brauktuves joslu.
Brasas pārvads ar tam piegulošajām ielām pilda būtisku savienošanas funkciju. Modernizācijas laikā plānots to paplašināt vairāk nekā par metru, tāpēc tagad izsludināta sabiedriskā apspriešana par koku izciršanu.
Lai rastu labākos risinājumus, pēc labas pārvaldības principiem, projektēšanas procesā tika iesaistīti sabiedriskās organizācijas pārstāvji no apvienības „Pilsēta cilvēkiem”. Projekta izstrādes gaitā „Pilsēta cilvēkiem” ieteikumi tika ņemti vērā un, lai nodrošinātu vides pieejamību visiem satiksmes dalībniekiem, pieņemts lēmums par pārvada modernizāciju, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.
Ikvienas inženierbūves kalpošanas ilgums pēc tā izbūves ir vairāk nekā 100 gadu. Ilgtermiņa risinājumus, paredzot infrastruktūru visiem satiksmes dalībniekiem, jāīsteno jau tagad, pārbūvējot un modernizējot veco un nokalpojušo Brasas pārvada infrastruktūru, norāda Satiksmes departaments.
Sabiedriskās apspriešanas mērķis ir noskaidrot vietējo iedzīvotāju vēlmes un nepieciešamības. Ja apspriedes laikā iedzīvotāji uzskatīs, ka tilta modernizācijas ietvaros veloinfrastruktūras izbūve un iekļaušana kopējā satiksmes infrastruktūrā nav nepieciešama, būvprojekta autoriem būs jāmeklē citi risinājumi.