Pārvads pār dzelzceļu

Pirmdien, 4. novembrī, notikušajā preses konferencē Rīgas domes pārstāvji informēja par satiksmes pārvada pār dzelzceļu Altonavas ielā tehnisko stāvokli un turpmāko ekspluatāciju. Ņemot vērā pārvada plaisu monitoringa tehniskajā atskaitē iekļautās rekomendācijas, pārvads autotransporta kustībai varētu tikt slēgts mēneša laikā.

Pārvada slēgšana radīs zināmas neērtības, tomēr drošības riski, kas var rasties nodrošinot pārvada uzturēšanas darbus ziemā, ir pārāk augsti, informē pašvaldība. 

Veicot satiksmes pārvada pār dzelzceļu Altonavas ielā regulāru tehniskā stāvokļa novērojumu, kas tika rekomendēts iepriekš saņemtajā atzinumā, secināts, ka pārvada velves bojājumu apjoms ir palielinājies. Plaši bojājumi ir brauktuves hidroizolācijā, tādēļ mitruma un sala radītu bojājumu dēļ betons ap plaisām izdrūp, kā arī ir konstatēti svaigi betona izdrupumi velves vidusdaļā un pie ietvju konsolēm. Betona izdrupumi veidojas arī transportlīdzekļu radītās slodzes dēļ. Šobrīd izdrupumi no pārvada, krītot uz dzelzceļa sliežu zonu, rada apdraudējumu arī vilcienu satiksmei.

“Par Altonavas tilta nākotni esam vairāku gadu garumā centušies gūt skaidrību no Satiksmes ministrijas kontekstā ar Rail Baltica izbūvi – šī projekta īstenošanas ietvaros Altonavas tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus. Rail Baltica projekta sarežģījumi, acīmredzami, ieilgst, savukārt jaunākais, šodien saņemtais atzinums par tilta tehnisko stāvokli liek Rīgai rīkoties un drošības apsvērumu dēļ tiltu automašīnu satiksmei slēgt. Apzinos, ka tā nav laba ziņa Pārdaugavas un Pierīgas iedzīvotājiem, taču drošība ir pirmajā vietā un Ārtelpas un mobilitātes departaments jau strādā gan pie pārbrauktuves izbūves pāri dzelzceļam, gan gatavo projektu tilta konstrukciju nostiprināšanai vai pagaidu tilta izbūvei,” norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Sniegtajā atskaitē eksperti rekomendē slēgt pārvadu autotransporta kustībai, bet atļauj gājēju un velosipēdistu kustību, kā arī turpināt plaisu monitoringu līdz pārvada konstrukciju demontāžas uzsākšanai. Tāpat ziemā pārvada tīrīšanu var veikt ar mehanizētiem līdzekļiem, kuru masa nepārsniedz 5 tonnas.

Ņemot vērā ekspertu rekomendācijas un to, ka ziemas uzturēšanas darbu veikšanā izmantotā tehnika pārsniedz minēto masu, pašvaldība pieņēmusi lēmumi slēgt transportlīdzekļu satiksmi. Šobrīd plānots pārvadu satiksmei slēgt mēneša laikā, bet ierobežojumi varētu stāties spēkā ātrāk, ja iestāsies ziemai raksturīgi laikapstākļi. Par gaidāmo satiksmes ierobežojumu stāšanos spēkā un apbraucamajiem ceļiem pašvaldība informēs atsevišķi tuvāko nedēļu laikā.

Ārtelpas un mobilitātes departaments jau ir veicis izpēti par iespējamās dzelzceļa pārbrauktuves ierīkošanu.Ojāra Vācieša ielā pārbrauktuvi neatļauj ierīkot Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija. Kā alternatīva pārbrauktuves vietai ir Robežu ielā, tomēr pārbrauktuves izbūves laiks varētu aizņemt aptuveni astoņus mēnešus. Tāpat līdz šīs nedēļas beigām turpinās Altonavas pārvada tehniskā izpēte, kuras laikā noskaidros tilta pārbūves variantu, kurš būs saimnieciski visizdevīgākais.

Iepriekš jau ziņots, ka, pēc pārvada konstrukciju izpētes un analītiskajiem aprēķiniem, pārvada ekspluatāciju atļāva vēl divus gadus, pie nosacījuma, ja tā tehniskais stāvoklis neturpina pasliktināties. Tāpat satiksmes drošības uzlabošanai bija jāveic vairāki īstermiņa pasākumi, kā arī regulāri jāveic pārvada tehniskā stāvokļa pārbaude, lai laikus konstatētu izmaiņas. Pašvaldība arī saņēma rekomendācijas veikt esošās konstrukcijas nojaukšanu un jauna pārvada būvniecību.

Informāciju sagatavoja: Lelde Rudzika, Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: lelde.rudzika@riga.lv