Rīgas pašvaldība atgādina, ka no 11. marta transportlīdzekļu satiksmei ir slēgta Gogoļa iela posmā no 13. janvāra ielas līdz Turgeņeva ielai. Ieviestie satiksmes ierobežojumi spēkā būs ilgstoši. Minētajā ielas posmā sabiedriskā transporta satiksme un iedzīvotāju piekļūšanas iespēja privātīpašumiem ar savu transportu ir saglabāta.
Papildu esošajiem satiksmes ierobežojumiem šajā nedēļas nogalē, no 18. marta plkst. 8.00 līdz 19. marta plkst. 20.00, slēgs transportlīdzekļu satiksmi Lāčplēša ielas posmā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai. Tāpat minētajā laika periodā satiksmi ierobežos Satekles ielā pirms krustojuma ar Lāčplēša ielu (virzienā uz pilsētas centru), kā arī Lāčplēša ielā pirms minētā krustojuma (virzienā no pilsētas centra).
Līdztekus šiem satiksmes ierobežojumiem, spēkā paliek arī iepriekš ieviestās izmaiņas, ar kurām iespējams iepazīties te.
Šāda mēroga projektu īstenošana bez ievērojamām satiksmes organizācijas izmaiņām nav veicama. Transportlīdzekļu vadītāji aicināti ņemt vērā izmaiņas satiksmes organizācijā Centrālās stacijas apkārtnē un savlaicīgi plānot maršrutus. Pašvaldība atvainojas par būvdarbu radītajām neērtībām!
Jau ziņots, ka projekta “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā” ietvaros tiks pārbūvēti vairāki krustojumi – Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Turgeņeva ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums. Papildus iepriekš minētajiem krustojumiem ir paredzēts pārbūvēt arī Timoteja un Turgeņeva ielu krustojumu un Gogoļa ielas un Gaiziņa ielas krustojumu. Tiks veikta arī Ģenerāļa Radziņa krastmalas pilna pārbūve, kas ietver visas apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas – atjaunos ārējos ūdensvada un kanalizācijas tīklus, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīklus u.c. Gogoļa ielā tiks mainīti arī siltumapgādes tīkli. Ģenerāļa Radziņa krastmalā visā tās garumā tiks izbūvēta pilna ielas seguma konstrukcija. Visā posmā tiks atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta gājēju velosipēdistu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu pār Daugavu.
Visā infrastruktūras pārbūvei paredzētajā zonā projekts paredz gājējiem un velosipēdistiem drošākus pārvietošanās risinājumus, vides labiekārtošanu un apzaļumošanu. Gājēju tunelis Gogoļa ielā pie Centrāltirgus tiks pārbūvēts par velosipēdu novietni. Maskavas un Gogoļa ielās projekts paredz arī tramvaja un trolejbusu kontakttīklu pārbūvi. Projekta ietvaros tiks pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu – Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Pie pilsētas kanāla būvdarbi notiks arī blakus teritorijai, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs “Titāniks”. Lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, tiks izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne.
Būvdarbus pēc principa “projektē un būvē veic pilnsabiedrība “RBBL”, kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA “Binders”, AS “LNK Industries” un SIA “Nordes Būve”. Būvuzraudzību veic SIA “Firma L4”.
Projekts “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšana Rīgas centra infrastruktūrā” tiek īstenots ar 2014.–2020. gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.7 specifiskā atbalsta mērķa "Multimodāla transporta sistēmas iespējošana" 6.1.7.1. pasākuma "Ar “Rail Baltica”projekta saistītās atbalsta infrastruktūras pārbūve". Kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums –23,8 miljoni eiro, pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.
Informāciju sagatavoja: Lelde Rudzika, Rīgas domes Ārējas komunikācijas nodaļas projektu koordinators, e-pasts: lelde.rudzika@riga.lv