Kad ir nokrišņi un gaisa temperatūra bieži svārstās ap nulli, vairākkārtīgi sala periodiem mijoties ar atkušņiem, ielu segumā neizbēgami veidojas satiksmei bīstamas bedres. Bedres veidojas vietās, kur nolietots segums un uz brauktuves izveidojušies defekti un plaisas. Lai operatīvāk likvidētu satiksmei bīstamās bedres, brauktuvju uzturētāji ir piesaistījuši papildu deviņas remontdarbu brigādes.
“Šobrīd ceļu uzturētāji strādā pastiprinātā režīmā, lai likvidētu satiksmei bīstamās bedres. Lai šos darbus veiktu operatīvāk, ir norīkotas papildus brigādes. Ilgtermiņā novērst bedru rašanos var tikai ar pilnu seguma atjaunošanu vai vienlaidu asfalta ieklāšanu, ko turpināsim darīt šovasar vēl aktīvāk nekā iepriekšējā būvdarbu sezonā. Vienlaidus asfaltbetona seguma ieklāšana garākos ielu posmos ir vienīgais uzturēšanas remontdarbu veids, kas izslēdz bedru veidošanos tuvākajos gados. 2022. gada pašvaldības budžetā esam paredzējuši papildus septiņus miljonus eiro ceļu uzturēšanai. 24 miljoni eiro ir līdz šim vēsturiski lielākais uzturēšanas budžeta apjoms un ir būtisks solis 10 gadu laikā nolaistās infrastruktūras sakārtošanai,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.
Satiksmei bīstamo bedru likvidēšanai izmanto aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju, kas piemērota vēsākiem laika apstākļiem, kad gaisa temperatūra ir ap nulli. Pirms ieklāšanas darbu sākšanas bedre tiek rūpīgi iztīrīta un nosusināta. Remontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laika apstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis. Šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas.
Atbildīgie dienesti regulāri seko līdzi bīstamajām bedru vietām un veic remontdarbus. Sabiedrības iesaiste palīdz ātrāk identificēt problemātiskās vietas, tāpēc aicinām arī turpmāk iedzīvotājus par satiksmei bīstamām bedrēm ziņot Satiksmes vadības centram pa tālruni 80003600.
Pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra nostabilizēsies virs plus pieciem grādiem, pilsētā sāksies plānveida remontdarbi ar ierastajām tehnoloģijām – karsto asfaltu un asfalta vienlaiduma ieklāšanu, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku un ļauj salabot ne vien satiksmei bīstamās bedres, bet arī novērst mazāka izmēra defektus.