Rīgā šonedēļ noslēgušies Maskavas un Krustpils ielas krustojuma pārbūves darbi, kuri tika uzsākti pērnā gada novembrī. Krustojums nodrošina pilsētā iebraucošās un izbraucošās satiksmes plūsmas uzņemšanu un novirzīšanu uz dažādām pilsētas apkaimēm, piemēram, centru, Ķengaragu un Pārdaugavu vai arī Pļavniekiem, Purvciemu un Teiku.
“Maskavas un Krustpils ielas krustojums ir Rīgai nozīmīgs satiksmes mezgls, kas sadala plūsmas starp dzīvojamajām apkaimēm un industriālajām teritorijām. Ilgi gaidītā krustojuma pārbūve mazinās sastrēgumus, izbraucot no pilsētas un iebraucot tajā. Gājēju un sabiedriskā transporta pasažieru drošībai izbūvēta atdalīta ietve un pieturvietas paplašinājums,” uzsver Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes un pilsētas attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.
Līdz krustojuma pārbūvei autovadītājiem no Maskavas ielas uz Krustpils ielu netika nodrošināta ērta kreisā pagrieziena veikšana, kas būtiski aizkavēja taisni braucošo automašīnu plūsmu un radīja sastrēgumus virzienā uz Salaspili. Krustojuma rekonstrukcijas galvenais mērķis bija uzlabot krustojuma ģeometriju, nodrošinot drošu kreisā pagrieziena veikšanu no Maskavas ielas uz Krustpils ielu, saglabājot divas joslas taisnvirziena kustībai pa Maskavas ielu Salaspils virzienā.
Maskavas ielā, virzienā uz Rumbulu un Salaspili, izbūvēta papildu josla kreisā pagrieziena veikšanai uz Krustpils ielu, saglabājot divas caurejošās braukšanas joslas. Savukārt virzienā uz centru tika saglabāts esošo joslu skaits – divas caurejošās braukšanas joslas un viena labā nobraukšanas josla uz Krustpils ielu. Krustpils ielā arī saglabāts esošais joslu skaits, virzienā uz Maskavas ielu izbūvējot papildu joslu labā un kreisā pagrieziena veikšanai. Tāpat krustojuma pārbūves laikā veikta apgaismojumu un citu inženierkomunikāciju rekonstrukcija, kā arī izbūvēta slēgta lietus ūdens kanalizācijas sistēma. Ietves no brauktuves atdalītas ar zaļo zonu, kā arī ietves rampās ir izbūvētas vadlīniju sistēmas un brīdinošās joslas bruģakmeni. Arī pieturvietās, perpendikulāri ietvei, līdz ietves centram izbūvētas ar vadlīnijas bruģakmeni, kas noslēdzas ar brīdinošās joslas bruģakmeni.
Informāciju sagatavoja: Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes projektu koordinatore Lelde Rudzika, e-pasts: lelde.rudzika@riga.lv