Šodien plkst.11.00, Rīgas domē notiks publiskā diskusija “"Rail Baltica" kā projekts Rīgas attīstībai", kurā NVO, eksperti un amatpersonas spriedīs par gājēju un velo infrastruktūras savienojumi un publiskās ārtelpas organizāciju ap Centrālo dzelzceļa staciju sakarā ar “Rail Baltica” izbūvi. Diskusijā piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs, Satiksmes ministrs Tālis Linkaitis, projekta ieviesēju SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" un AS "RB Rail” pārstāvji, kā arī nevalstisko organizāciju (NVO) pārstāvji. Diskusiju vadīs Rīgas domes priekšsēdētāja padomnieks, antropologs un pilsētplānotājs, kustības VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš.
Lai arī "Rail Baltica" kā nacionālo interešu objekts saskaņā ar Būvniecības likumu var neatbilst lokālplānojuma risinājumiem, "Rail Baltica" lokālplānojuma un "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas Rīgas posma būvprojektēšanas plānošana tiek veikta paralēli būvprojektēšanai.
Lai nodrošinātu sabiedrības iesasti lokālplānojuma izstrādē, Rīgas dome ir parakstījusi sadarbības memorandu ar nevalstiskajām organizācijām un apkaimju biedrībām. Šodien memoranda ietvaros tiks spritests par lokālplānojuma risinājumiem teritorijai ap Centrālo dzelzceļa staciju.
Kopējais mērķis visai lokālplānojuma teritorijai ir radīt priekšnoteikumus Baltijas multimodālā transporta mezgla un pilsētas transporta infrastruktūras attīstībai Rīgas pilsētā, vienlaikus pašvaldības teritorijas plānošanas dokumentā nostiprinot "Rail Baltica" projekta realizācijas risinājumus, nosakot dzelzceļa trasei un ar to funkcionāli saistīto objektu izbūvei nepieciešamās teritorijas un izstrādājot nosacījumus šo teritoriju izmantošanai.
Saskaņā ar lokālplānojumu, lai samazinātu privātā transporta tranzītu, 13.janvāra ielā paredzēta joslu skaita samazināšana privātajam transportam. Pārdaugavas virzienam alternatīvus maršrutus plānots organizēt pa vienvirziena satiksmes ielām - Elizabetes, Timoteja un Turgeņeva ielām Pārdaugavas virzienā un Puškina un Dzirnavu ielu centra virzienā. Tāpat plānots ieviest divvirzienu satiksmi pa Lāčplēša ielu.
Lai atslogotu Gogoļa un Satekles ielas pie Centrālās dzelzceļa stacijas, virzienā uz Latgales priekšpilsētu plānots mudināt izvēlēties ielas dzelzceļa dienvidu pusē.
Ar lokālplānojumu paredzēts izveidot virszemes pāreju, nodrošinot gājējiem ērtus savienojumus starp dzelzceļa staciju, Spīķeriem, Vecrīgu, Latgales priekšpilsētu, pilsētas centru un Daugavas kreiso krastu, kā arī plānoti būtiski uzlabojumi publiskajā ārtelpā.
Plānots, ka velo un gājēju tilts pār Daugavu būs savienots ar galvenajiem objektiem - dzelzceļa staciju, Daugavas promenādi, Vecrīgu, Centrāltirgu un Spīķeriem.
Tāpat tiek piedāvāti publiskās ārtelpas organizācijas varianti vairākiem ielu posmiem un nozīmīgiem publiskās ārtelpas mezgliem.