Piektdien, 11. jūnijā, ar virtuālo ekskursiju, tiešsaistes ātrbūvēšanas sacensībām un uzvarētāju komandu paziņošanu noslēdzās Rīgas vispārizglītojošo skolu komandu sacensības galvaspilsētu raksturojošo vietzīmju būvēšanā Minecraft virtuālajā Rīgas modelī. Tajās laurus plūca un 1. vietas apbalvojumu saņēma Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas komanda par Latvijas Nacionālās Operas un Baleta ēkas rekonstruēšanu.
2. vietu ieguva Rīgas Centra humanitārās vidusskolas komanda par Bastejkalna attēlojumu, bet 3. vietu – Rīgas 49.vidusskola par Viesnīcas Latvija virtuālo būvi.
Lai rosinātu interesi par Rīgas apkaimēm, veicinātu vietu vēstures, ģeogrāfijas un arhitektūras izzināšanu un veidotu piederības sajūtu pilsētai, no 26. maija līdz 11. jūnijam 60 skolēni no 20 Rīgas vispārizglītojošajām skolām piedalījās būvēšanas sacensībās Minecraft virtuālajā Rīgas modelī. Tas ir automatizēti veidots pilsētas modelis, balstoties uz pieejamajiem ģeotelpiskajiem datiem.
Komandas 12 dienu laikā rekonstruēja tādus objektus kā Anglikāņu baznīca, Vanšu tilts, Pulvertornis un kara muzejs, Zinātņu akadēmija un citus. Rīgas domes deputāte, pilsētplānotāja Justīne Panteļejeva video sveicienā izcēla, ka Minecraft ir rīks, ko jaunieši saprot dabiski, pretstatā profesionālajai valodai, tāpēc tas ir labs veids, kā viņus iesaistīt sarunā par pilsētu, pilsētplānošanu un vietu izzināšanu.
Noslēguma pasākumā skatītāji tiešsaitē izgāja virtuālo ekskursiju Minecraft vidē, apskatot skolēnu atveidotās Rīgas vēsturiskā centra raksturojošās vietzīmes, pieminekļus un citus pilsētbūvniecības objektus. Dalībniekiem bija izdevies tos attēlot pēc iespējas pietuvinātus realitātei, vienlaikus piešķirot objektiem oriģinālu, dinamisku veidolu. Sacensību dalībnieks Andrejs Grišins (Rīgas 49.vidusskola): „Kopā ar komandas biedru būvējām Viesnīcu Latvija. Uzzināju, ka uz jumta ir terase ar kafejnīcu, un, izrādās, ka tā bija lielākā 3 zvaigžņu viesnīca Padomju Savienībā. Ļoti interesanti bija analizēt, kā objekts izskatās dzīvē, lai redzēto pēc tam pārnestu uz spēli. Objekts bija apjomīgs, tāpēc bija vajadzīgs laiks, lai saprastu, ar ko vispār sākt, bet, to pārvarot, darbs aizgāja!”
Kā atzina Esporta skolas dibinātājs Ivo Čapiņš, skolēnu interese par Rīgas būvēšanas sacensībām bija pārsteidzoši augsta, un sacensību rezultāti rāda, ka skolēni labprāt spēlē video spēles. Tāpēc mācīšanās ar video spēļu palīdzību var tikt izmantota kā efektīva mācību metode. Tam piekrīt arī DOMDARIS skolotāja Aiga Kaugure: „Aizraujošākais man kā skolotājai bija mainīt savu perspektīvu par Minecraft: Education. Iejutos lomā, kā ir būt zinātkāram skolēnam.” Skolotāja ar lielu interesi apguvusi Minecraft: Education, kur teorētiskās zināšanas par programmēšanu un stratēģiju veidošanu kļūst praktiskas - to atspoguļo virtuālā realitāte, kas arī padara Minecraft pasauli tik saistošu ikvienam zinātkāram skolēnam. Datorzinību Centrs trīs aktīvākajiem skolotājiem piešķīra specbalvu: Ļevam Rusilo (Rīgas Juglas vidusskola), Jūlijai Aleksandrovai (Rīgas Klasiskā ģimnāzija) un Ērikai Sadovskai (Rīgas Purvciema vidusskola).
Ātrbūvēšanas sacensībās komandu izvirzītais pārstāvis 30 minūšu laikā modelēja Brīvības pieminekli. Pārvarot ierobežotā laika izaicinājumu, par tehniski precīzāko un ātrāko būvnieku tika apbalvots Rīgas Purvciema vidusskolas skolnieks Metjū P. 2.vietu saņēma Rīgas Juglas vidusskolas skolniece Beāte J., bet trešo - Rīgas 15.vidusskolas pārstāvis Aleksandrs V. Pasākuma noslēgumā visas komandas saņēma atzinības rakstus.
Gandarījumu par skolēnu interesi un modelēšanas sasniegumiem video sveicienā izteica arī Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis: “Es noņemu cepuri jūsu priekšā, jūs patiešām esat izdarījuši fantastisku darbu - ļāvuši man un citiem ieraudzīt Rīgu jaunā gaismā! Ceru, ka caur darbu esat ieguvuši arī jaunas zināšanas par mūsu pilsētas nozīmīgākajām vietām.” Rīgas mērs mudināja skolēnus šajā brīvlaikā doties laukā, un vēsturiskās vietas, kuras radītas Minecraft virtuālajā vidē, apskatīt un piedzīvot arī dzīvē!
Rīgas būvēšanas sacensību noslēguma pasākumu var noskatīties šeit.
Minecraft Rīgas virtuālais modelis tapis Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas projektā “Kultūras plānošana kā metode sociālajai inovācijai pilsētās – UrbCultural Planning”, kur Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments ir viens no partneriem. Sacensības organizēja Esporta skola sadarbībā ar Rīgas pašvaldību, Microsoft un Datorzinību centru.
Informāciju sagatavoja: Daina Pētersone Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Komunikācijas nodaļas Stratēģiskās komunikācijas galvenā projektu vadītāja, mob.tel.: 28446809, e-pasts: daina.petersone@riga.lv