Veselības un sociālo dzīvojamo telpu komplekss

Rīgas Sociālais dienests aicina iedzīvotājus ar izpratni izturēties gadījumos, ja mājokļa  pabalsta aprēķins ir aizkavējies un pabalstā piešķirtā finansējuma pārskaitīšana nenotiek plānotajos datumos. Lai paātrinātu pabalsta piešķiršanu, rīdzinieki aicināti precīzi aizpildīt pieteikumus pabalsta saņemšanai.

Ir strauji pieauguši komunālo pakalpojumu tarifi un veiktas izmaiņas  likumdošanā, kas skar arī mājokļa pabalsta aprēķina kārtību pašvaldībā, tādēļ būtiski palielinājies iedzīvotāju iesniegto  dokumentu  un apstrādājamo datu apjoms, kā arī pandēmija ietekmējusi  darbinieku skaitu, kas strādā ar iesniegtajiem dokumentiem. Šo iemeslu dēļ Rīgas Sociālā dienesta darbinieki var nepaspēt laikus izskatīt katru iedzīvotāja iesniegto iesniegumu un savlaicīgi pieņemt lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu.

Rīgas Sociālais dienests sociālos pabalstus piešķir, izvērtējot katru gadījumu individuāli, ņemot vērā normatīvo aktu nosacījumus un, ja tiks pieņemts lēmums par pabalsta piešķiršanu, tas tiks pārskaitīts pakalpojuma sniedzējam vai personas norādītāja kredītiestādes kontā.

Lai darbinieki kvalitatīvāk varētu veikt iedzīvotāju iesniegto iesniegumu un dokumentu apstrādi un savlaicīgi pieņemt lēmumu, iedzīvotāji aicināti precīzi aizpildīt un iesniegt nepieciešamos dokumentus, kā arī izvēlēties ērtāko saziņas veidu:

  • Rūpējoties par Rīgas iedzīvotāju un darbinieku veselību un drošību, Rīgas pašvaldība portālā latvija.lv ir izveidojusi e-pakalpojumu “Pieteikšanās iztikas līdzekļu deklarācijas iesniegšanai Rīgas Sociālajā dienestā”, kur attālināti var aizpildīt iztikas līdzekļu deklarāciju.
  • Joprojām ir iespēja doties uz Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru, paņemt  iesniegumu veidlapas un aizpildīt iztikas līdzekļu deklarāciju  uz vietas vai, paņemot līdzi uz mājām un pēc aizpildīšanas,  kopā ar iesniegumu, kurā norādīts Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālruņa numurs un nepieciešamā palīdzība, un ar mājokļa lietošanu saistīto izdevumu apliecinošiem dokumentiem, ievietojot to dokumentu kastēs, kas atrodas pie katras no 11 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā.
  • Lūgums iedzīvotājiem iesniegumu par mājokļa pabalsta pārrēķinu iesniegt vienu reizi trijos mēnešos! 
  • Saistībā ar ārkārtīgi lielu saņemto zvanu skaitu, lūdzam nesatraukties, ja iepriekšminētie tālruņa numuri ilgstoši  nav sazvanāmi. Tiklīdz būs iespējams, Rīgas Sociālā dienesta darbinieki ar Jums sazināsies. 
  • Tāpat zvanot pa bezmaksas tālruni 80005055, pēc darba laika var atstāt savu jautājumu balss pastkastītē, un nākamajā darba dienā ar Jums sazināsies un sniegs atbildi.
  • Ar informāciju par sociālajiem pabalstiem un sociālajiem pakalpojumiem var iepazīties Rīgas domes Labklājības departamenta mājas lapā.

Rīgas pašvaldība atgādina, ka, aprēķinot mājokļa pabalstu, ņem vērā izdevumus par: īri; apsaimniekošanu; apkuri, t.sk. kurināmā iegādei; auksto un karsto ūdeni; elektroenerģiju; dabasgāzi; kanalizāciju vai asenizāciju; sadzīves atkritumiem; telekomunikāciju pakalpojumiem un internetu; par ūdens skaitītāju uzstādīšanu un verifikāciju (ievērojot normatīvajos aktos noteiktos normatīvus).