Otrdien, 25. februārī, sanākot uz ārkārtas sēdi darbu Rīgas domē sāka pagaidu administrācija, kas, atbilstoši “Rīgas domes atlaišanas likumam” vadīs Rīgas pašvaldības darbu līdz jaunievēlētās Rīgas domes pirmajai sēdei.
Ārkārtas sēdes laikā tika pieņemts pagaidu nolikums, uzklausīti Rīgas domes struktūrvienību vadītāji un spriests par situācijas izvērtējumu, lai risinātu aktuālos jautājumus.
Pagaidu administrācijas darbu vada Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretārs Edvīns Balševics, pagaidu administrācijā strādā arī Finanšu ministrijas Juridiskā departamenta direktors Artis Lapiņš un Tieslietu ministrijas Juridiskā departamenta direktora vietnieks Aleksejs Remesovs.
Pagaidu administrācija pildīs normatīvajos aktos paredzētās vietējās pašvaldības domes funkcijas un nodrošinās pašvaldības institūciju darba nepārtrauktību, kā arī finansiālo un saimniecisko darbību.
Tās kompetencē ir lemt par domes autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu izpildi. Pagaidu administrācijas vadītājs pildīs Rīgas domes priekšsēdētājam normatīvajos aktos noteiktos pienākumus.
Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai pagaidu administrācija var izveidot komisijas, darba grupas, ekspertu padomes, kuru darbībā var pieaicināt pašvaldības administrācijas dalībniekus, speciālistus, ekspertus, kā arī iedzīvotājus.