Stājušies spēkā Rīgas domē pieņemtie saistošie noteikumi par pašvaldības atbalstu galvaspilsētas apkaimju attīstības biedrībām, kas paredz iespēju reizi gadā pieteikties pašvaldības atbalstam līdz 1000 eiro. Pabalsts paredzēts biedrību attīstībai, kapacitātes stiprināšanai un sadarbības veicināšanai sabiedrības iesaistes jautājumos.
Pieteikumus pabalsta saņemšanai var iesniegt līdz 25. augustam plkst. 17.00.
Tiesības pretendēt uz pašvaldības atbalstu ir Rīgas pilsētas apkaimju attīstības biedrībām, kas atbilst noteikumos minētajiem kritērijiem. Tostarp biedrības juridiskai adresei jābūt reģistrētai Rīgā, biedrībai jābūt oficiāli reģistrētai vismaz vienu gadu, pirmo reizi piesakoties atbalsta saņemšanai, biedrībā jābūt reģistrētiem vismaz desmit biedriem, savukārt katrā nākamajā reizē, piesakoties atbalsta saņemšanai, biedrībā jābūt reģistrētiem vismaz par pieciem biedriem vairāk nekā iepriekšējā reizē (minētais neattiecas uz biedrībām, kurās reģistrēti vismaz 35 biedri), biedrībai nav neizpildītu līgumsaistību pret pašvaldību, kā arī biedrībai nav pasludināts maksātnespējas process un nav sākta biedrības likvidācija.
Lai pieteiktos atbalstam, Rīgas pilsētas apkaimju attīstības biedrībai ir jāiesniedz šādi dokumenti:
- Pieteikuma veidlapa;
- Biedrības biedru saraksta apliecinātu kopija;
- Biedrības statūti, ja informācija nav publiski pieejama oficiālajā Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē https://www.ur.gov.lv/;
- citi dokumenti, kas sniedz būtisku informāciju, kas ir svarīga pieteikuma izskatīšanā un lēmuma pieņemšanā par finansiāla atbalsta piešķiršanu.
Pieteikumam un visiem pievienojamiem dokumentiem ir jābūt sagatavotiem atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Iesniegt pieteikumus var divos veidos:
- elektroniski parakstītu ar drošu elektronisko parakstu nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: aic@riga.lv;
- klātienē kādā no Centra Klientu apkalpošanas punktiem Eduarda Smiļģa ielā 46, Daugavpils ielā 31, Gobas ielā 6A, Ieriķu ielā 43A vai Brīvības ielā 49/53, Rīgā.
Pašvaldības piešķirtā finansiālā atbalsta apmērs vienai biedrībai nepārsniegs 1000 eiro gadā. Finansiālais atbalsts būs paredzēts biedrības administratīvo izdevumu segšanai (darbinieku atalgojums, telpu un inventāra noma, atlīdzība par citu personu sniegtajiem pakalpojumiem biedrības darbības nodrošināšanai u. tml.), izmaksu segšanai par projektu pieteikumu sagatavošanu citiem finanšu instrumentiem, kā arī biedrību rīkoto apkaimes publicitātes veicināšanas un identitātes stiprināšanas aktivitāšu izdevumu segšanai.
Savukārt finansiālais atbalsts nebūs domāts biedrību pamatlīdzekļu iegādei, prēmijām, dāvanām un stimulējošu pasākumu rīkošanai biedrības biedriem, naudas sodu, līgumsodu, kavējuma procentu apmaksai, kā arī biedrības līdzfinansējumam pašvaldības līdzfinansēto projektu īstenošanai.
Atbalsta sniegšanai šā gada pašvaldības budžetā paredzēti 25 000 eiro.
Biedrībai, kura saņēmusi finansiālo atbalstu, būs pienākums nepieciešamības gadījumā sniegt detalizētu informāciju par izlietoto atbalstu un uzrādīt grāmatvedības pamatojuma dokumentus, kā arī atmaksāt saņemto atbalstu, ja tas izmaksāts, biedrībai sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju.
Papildinformācija: Arturs Pošers - RD AIC Apkaimju attīstības nodaļas vadītājs, tālr. 67037296, e-pasts: arturs.posers@riga.lv