Uzņēmējdarbība Pilsētvide
Rīgas satiksme

“Rīgas satiksme” Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā iesniegusi projekta iesniegumu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstībai. Līdzfinansējums paredzēts 5. tramvaja līnijas posma un 7. tramvaja līnijas posmu infrastruktūras atjaunošanai, pielāgojot minēto tramvaja maršrutu posmus zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību gados vecākiem cilvēkiem, cilvēku ar invaliditāti vajadzībām, kā arī vecākiem ar bērniem. Projekta īstenošanu paredzēts uzsākt šogad un pabeigt līdz 2023. gada beigām.

Projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” ietvaros paredzēts atjaunot un pārbūvēt 7. tramvaja maršruta līniju posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”, kopējais atjaunotās līnijas garums - aptuveni 7 km. Lai izmantotu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un nodrošinātu vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. Projektā tiks veikta gan kontakttīkla, gan energoapgādes objektu pārbūve atbilstoši zemās grīdas tramvaju parametriem. 
 
Tāpat projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, kopumā aptuveni 2 kilometru garumā, pielāgojot minēto tramvaja līnijas posmu zemās grīdas tramvaja parametriem, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi attiecīgā posma pieturvietās. 5. tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.
 
Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku gan tramvajiem, gan autotransportam, tādejādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstības projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Šajā krustojumā tiks veikta pārmiju automatizētas vadības sistēmas ar apsildi un lietus ūdens kanalizācijas pieslēgumiem ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni, un nodrošināta pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību. 

Jāatzīmē, ka projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” ieviešanai kopumā jāveicina videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošana un pasažieru skaita pieaugums videi draudzīgā sabiedriskajā transportā. Papildus tam ir vairāki ar vides ilgtspēju saistīti mērķi: 

  • nodrošināt vides pieejamību ikvienam pasažierim – gados vecākiem pasažieriem, cilvēkiem ar invaliditāti un vecākiem ar bērnu ratiņiem;
  • palielināt tramvaja kustības ātrumu;
  • mazināt sastrēgumus; 
  • mazināt privāto automašīnu radīto CO2 izmešu negatīvo ietekmi uz vidi un gaisa kvalitāti;
  • uzlabot pārvietošanās pieredzi sabiedriskajā transportā, paaugstinot sniegtā pakalpojuma kvalitāti. 

Gadā 7. tramvaja maršrutā tiek pārvadāti turpat 6 miljoni pasažieru, un šis ir otrs noslogotākais tramvaja maršruts Rīgā aiz 1. tramvaja maršruta. Balstoties uz līdzšinējo pieredzi, nodrošinot zemās grīdas tramvaju kustību, pārvadāto pasažieru skaits tramvajos pieaug vidēji par 6%. Tas liecina, ka iedzīvotāji dod priekšroku sabiedriskajam transportam, kas ir ērts, moderns un pieejams. Savukārt 5. tramvaja maršruts ir ceturtais noslogotākais, kurā vidēji vienā gadā pārvietojas vairāk kā 3 miljoni pasažieru.

Kopējās projekta izmaksas plānotas aptuveni 47.9 miljoni eiro. Plānotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektam ir 85 % apmērā no attiecināmajām izmaksām, t.i. 33.7 miljoni eiro, bet 14.2 miljoni eiro “Rīgas satiksmes” līdzfinansējums.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālo tīklu platformās.


Papildu informācija:  Baiba Bartaševiča-Feldmane, RP SIA “Rīgas satiksme”, tālrunis: 67104724, e-pasts: baiba.bartasevica@rigassatiksme.lv