Jau februāra beigās “Rīgas satiksme” uzsāks būvniecības darbus 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Būvprojekts paredz 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā esošo tramvaja infrastruktūras, t.i. sliežu ceļu, kā arī tramvaja kontakttīkla pārbūvi. Būvdarbu zonā ir sešu sliežu ceļu krustojums ar sešām pārmijām, kur visas tiks nomainītas pret automātiskajām.
Pirms sliežu ceļu pārbūves teritorijā tiks mainītas arī apakšzemes inženiertehniskās komunikācijas – lietus ūdens kanalizācijas sistēma un sakaru tīkli. Secīgi tiks uzsākta sliežu ceļu konstrukcijas izbūve. Krustojumā ar pilsētas ielām sliedes tiks izbūvētas uz dzelzsbetona plātņu konstrukcijas, kas ne vien paaugstinās ieklātās virsmas un sliežu nodiluma izturību pie lielas satiksmes intensitātes (ieskaitot smago transportu kā autobusus, trolejbusus u.c.) un samazinās uzturēšanas izmaksas ekspluatācijas laikā, bet arī samazinās autotransportam krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi uzlabojot krustojuma caurlaidību. Lai tramvaju gaitā mazinātu sliežu ceļu vibrācijas un trokšņus, sliedes pie plātnēm pielīmēs ar speciālu troksni un vibrāciju slāpējošu, kā arī elektroizolējošu materiālu.
Būvdarbu laikā tramvaju kustība netiks apturēta, bet apbraukšanai novirzīta pa blakus esošajiem tramvaja sliežu ceļiem. Darbus plānots organizēt četros etapos. Detalizētāk par satiksmes organizācijas jautājumiem visu darbu etapu laikā sabiedrība tiks informēta atsevišķi.
Līgums par būvdarbu veikšanu 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma būvdarbiem noslēgts 2022. gada nogalē, iepirkuma rezultātā par saimnieciski izdevīgāko tika atzīts piedāvājums no Ceļu būves firma SIA “Binders”, kas arī veiks būvniecības darbus.
Būvdarbus plānots pabeigt 2023.gada rudenī.
Būvdarbi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk - Projekts) ietvaros. Projektā bez krustojuma pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags” un 5. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”. Tāpat Projekta ietvaros plānots atjaunot četras un izbūvēt vienu apakšstaciju, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, t.i. 38,78 miljoni eiro.
Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “Twitter”, “Facebook”.