Kopš 2020. gada ir būtiski pieaugusi klientu apmierinātība ar SIA “Rīgas ūdens” un tās sniegtajiem pakalpojumiem. 2022. gadā sadarbību ar SIA “Rīgas ūdens” par kopumā apmierinošu atzinusi lielākā daļa jeb 87% respondentu (2020. gadā – 77%), secināts SIA “RAIT Custom Research Baltic” veiktajā klientu apmierinātības pētījumā.
28% pētījuma respondentu novērtē, ka ir ļoti apmierināti vai pilnībā apmierināti ar savu pieredzi sadarbībā ar uzņēmumu, 59% ir apmierināti, kopā 2022. gadā veidojot 87% pozitīvā vērtējuma.
Vidējais apmierinātības līmenis ir būtiski palielinājies visos klientu segmentos (privātmājas, daudzdzīvokļu mājas un nedzīvojamās telpas). Salīdzinājumā ar SIA “RAIT Custom Research Baltic” veikto pētījumu pirms diviem gadiem - apmierinātība pieaugusi par 10%. Vērtējot visus pētījumā iekļautos aspektus, tika noskaidrots klientu lojalitātes indekss, kas ir 71 punkts (no 100) - tas ir līdzīgs kā citiem komunālo pakalpojumu sniedzējiem.
Klientu vērtējums ir uzlabojies praktiski visās sadarbības jomās. Visatzinīgāk klienti novērtējuši drošu un nepārtrauktu ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu – kopumā 61% respondentu ir ļoti apmierināti ar šo sadarbību. Pētījumā arī augstu novērtēta rēķinu sagatavošanas un apmaksas kārtība un skaitītāju rādījumu nodošanas iespējas. Arvien vairāk ‘Rīgas ūdens” klientu konsultācijas un pakalpojumus saņem attālinātos saziņas kanālos vai digitālajā vidē.
“Rīgas ūdens” Klientu servisa nodrošinājuma departamenta direktore Līva Duļbinska: “Pēdējie gadi ir nesuši būtiskas izmaiņas dažādos mūsu dzīves aspektos, liekot ikvienam pārskatīt savus ikdienas ieradumus. Ikdienā strādājot ar klientiem, arī mēs maināmies. Galvenais mūsu panākums ir arvien vairāk apmierinātu klientu. Uzņēmuma procesu digitalizācijā arvien uzlabojam mūsu klientu pašapkalpošanās iespējas “Rīgas ūdens” Klientu portālā. Šogad plānojam sākt vērienīgu darbu komercuzskaites mēraparātu aprīkošanā ar attālinātās nolasīšanas sistēmām, kas ilgtermiņā ļaus mūsu klientiem ietaupīt laiku un līdzekļus, kā arī stiprinās savstarpējo uzticēšanos un sadarbību.
Ikgadējais klientu apmierinātības pētījums palīdz iegūt datus un dod iespēju koncentrēties uz katra klientu segmenta specifiskajām vajadzībām. Pagājušajā gadā ieviesām uzlabojumus sadarbībai ar daudzdzīvokļu māju apsaimniekotājiem, pārvaldniekiem un īpašniekiem, tostarp septembrī organizējot uzņēmuma vēsturē pirmās “Klientu dienas” un iepazīstinot šo klientu segmentu ar novitātēm uzņēmuma darbā, skaidrojot dažādus problemātiskos jautājumus. Šo darbu turpinām un turpināsim. Mums ir svarīga klientu izpratnes un zināšanu veicināšana par ūdenssaimniecības pakalpojumiem un, protams, apmierinātība ar mūsu darbu.”
“Rīgas ūdens” klientu apmierinātības pētījums tiek veikts regulāri ar mērķi noskaidrot klientu apmierinātību ar pakalpojumiem, lai nodrošinātu arvien kvalitatīvāku servisu. Pētījuma rezultāti tiek ņemti vērā, aktualizējot uzņēmuma noteiktās pamatvērtības darbā ar klientiem, kā arī definējot rīcību identificēto problēmu novēršanai.
Klientu portāls: https://portals.rigasudens.lv/