Pilsētā Satiksme Uzņēmējdarbība
Iemūrē kapsulu apakšstacijas pamatos

Turpinot jaunās apakšstacijas būvniecību Mežaparkā, 3. decembrī tās pamatos iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu un piemiņas lietām, kas stāsta par mūsu tagadni.

Vilnis Ķirsis, Rīgas domes priekšsēdētājs: “Rīgas sabiedrisko transportu veidojam par galvaspilsētas satiksmes mugurkaulu, savukārt tramvajs ir sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls, tāpēc šī investīcija jaunajā apakašstacijā ir ļoti svarīga. Tā ir investīcija stabilā, drošā un ērtā tramvaju satiksmē ikvienam pasažierim, turklāt šeit, Mežaparkā, tas ir stāsts arī par skaistu un mums katram pazīstamu sirsnīgu tradīciju – proti, šeit kursē 11. līnija jeb Dziesmu svētku tramvajs, kā mēs to esam paraduši dēvēt gados, kad notiek Dziesmu un deju svētki. Lai izdodas uzbūvēt jauno apakšstaciju līdz Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem 2025. gada vasarā.”

Olafs Pulks, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs: “Pēdējos četros gados sabiedriskā transporta un pilsētas infrastruktūras attīstībā “Rīgas satiksme” ieguldījusi vairāk nekā 60 miljonus eiro, no tiem 40 miljoni ir ES finansējums – tas apliecina, ka mēs konsekventi pildām apņemšanos pastāvīgi uzlabot Rīgas sabiedriskā transporta sistēmu. Lai pasažieri izvēlētos sabiedrisko transportu kā savu primāro pārvietošanās līdzekli, sistēmai jābūt ērtai, pieejamai un labi funkcionējošai un jaunas apakšstacijas izbūve ir sen gaidīta ilgtermiņa investīcija. Prieks arī par arhitektonisko risinājumu, kas ļaus šai tehniskajai būvei izcili iekļauties Mežaparkam raksturīgajā ainavā un atbildīs šīs pilsētas daļas koncepcijai kā atpūtas zonai.”

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa: “1950. gadā tika uzbūvēta un līdz šim darbojās pārvietojamā apakšstacija. Tagad tās vietā, Mežaparkā, top jauna, moderna un mūsdienu prasībām atbilstoša apakšstacija. Turklāt šī ir otrā apakšstacija, kas tiek būvēta no jauna pēdējo 35 gadu laikā. Šodien tās pamatos iemūrējām laika kapsulu ar vēstījumu, dažādus tehniskos materiālus, jaunāko iekšējo laikrakstu “Rīgas satiksmes darbinieks” un citas lietas, kas nākotnes kolēģiem stāstīs par mūsu tagadni. Vienlaikus vēl gana daudz darba ir priekšā - apakšstaciju atjaunošana un modernizēšana turpināsies arī nākotnē. No 35 mūsu vilces apakšstacijām patlaban ir atjaunotas 11, bet darbi vēl turpinās trīs apakšstacijās, savukārt vēl 21 gaida savu atjaunošanu.”

“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs: “Elektrotransporta vilces apakšstacijas ir īpaši nozīmīgi infrastruktūras objekti. Tajās tiek veikta elektrības pārveidošana, sadale un nogādāšana gaisvados. Apakšstacija, zināmā mērā ir tramvaju un trolejbusu sirds, kas nodrošina, lai katru dienu viņi varētu veiksmīgi kursēt. Jaunā apakšstacija tiks aprīkota ar tehnoloģijām, kas ļaus dispečeriem strādāt operatīvāk, sekojot līdzi apakšstacijas darbam tiešsaistē, kā arī būs drošāka ekspluatācijā.”

1950. gadā Tramvaju un trolejbusu trestā tika uzbūvēta pārvietojamā apakšstacija. Tās elektriskās shēmas izstrādāja elektromontieris Voldemārs Vārna. Apakšstacija tika uzmontēta uz tramvaja vagona ratiņiem, lai nodrošinātu iespēju veikt uzņēmuma vilces apakšstaciju modernizāciju bez darbības pārtraukuma, piemēram, aizvietojot vecos taisngriežus ar jaunākiem. Šī pārvietojamā apakšstacija uz laiku pārņēma atslēgto apakšstaciju funkcijas, nodrošinot nepārtrauktu tramvaju kustību.

1960. gados pārvietojamā apakšstacija atradās tramvaja maršruta galapunktā Juglā, pēc rekonstrukcijas 1980. gadā - pie II Meža kapiem Čiekurkalnā, bet 1995. gadā pēc nelielas modernizācijas tika pārvietota uz 11. tramvaja maršruta galapunktu Mežaparkā.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “X”, “facebook”.

Iemūrē laika kapsulu jaunās vilces apakšstacijā 11. tramvaja galapunktā | 03.12.2024.