Satiksme Uzņēmējdarbība

Lai uzlabotu vides pieejamību, nodrošinātu ātrāku tramvaju kustību un drošāku satiksmi, ir uzsākti intensīvi būvdarbi 7. tramvaja maršrutā posmā no Cenrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”. Aktīvi būvdarbi norisināsies visu 2023. gadu.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis: “Sabiedriskais transports Rīgā piedzīvo renesansi un top par satiksmes mugurkaulu mūsu galvaspilsētā. 7. tramvaja līnija, kurai sākta kapitāla pārbūve un pielāgošana zemās grīdas tramvajiem, ir vēl viena svarīga artērija, veidojot pasažieriem ērtu, pieejamu un modernu sabiedriskā transporta sistēmu. Tramvaju kustība uz būvdarbu laiku netiek apturēta, pasažieri var turpināt to izmantot, vienlaikus būvniekiem jārēķinās, ka te nedrīkst būt atkāpes no plānotajiem darbu grafikiem – jābūvē ir kvalitatīvi un savlaicīgi, lai pēc iespējas ātrāk jaunie uzlabojumi pasažieriem ir pieejami pilnā apmērā.”

 

Spīķeri
Spīķeri

“Ērta, ātra un droša pārvietošanās ar tramvaju ir viena no mūsu galvenajām prioritātēm. Lai šo apņemšanos īstenotu, jāveic būtiski uzlabojumi esošajā tramvaju infrastruktūrā. Tramvaju maršrutiem jābūt modernizētiem, lai nodrošinātu mobilitāti ikvienam pasažierim, un pilsētas iedzīvotāji kā arī viesi biežāk izvēlētos pārvietoties ar tramvaju. Būvdarbi kā mums, tā arī pasažieriem uz laiku sagādās zināma veida neērtības, taču bez šādu darbu veikšanas nevaram panākt uzlabojumus. Intensīvus būvdarbus jau esam uzsākuši 5. tramvaja maršruta posmā, kā arī 11. novembra krastmalas un 13. janvāra krustojumā. Jau nākamo gadu Rīgā, pēc vairāku gadu pārtraukuma, mums visiem būs vairāki modernizēti tramvaju maršruti”, pauž “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs.

  • 7. tramvaja maršrutā posmā no Cenrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags” tiks veikti šādi darbi:
    • kontakttīkla konstrukciju pārbūve ar daļēju esošo balstu nomaiņu un,  kur nepieciešams – jaunu balstu izbūvi, kā arī kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūve, lai nodrošinātu kustību gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotiem tramvajiem;
    • kontakttīklu barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve visā maršruta posmā, ar pievadiem līdz “Rīgas satiksme” apakšstacijām Abrenes ielā 13, Ķengaraga ielā 3A, Fridriķa ielā 2 un Aviācijas ielā 1C;
    • tramvaja sliežu ceļu pārbūve Maskavas ielas posmā no Centrāltirgus ielas līdz Turgeņeva ielai, t.sk. divu jaunu pieturvietu platformu izbūve un sliežu ceļu konstrukcijas atjaunošana krustojumā ar Turgeņeva ielu;
    • iekāpšanas – izkāpšanas platformu izbūve Maskavas ielas posmā no Turgeņeva ielas līdz Dienvidu tiltam, kā arī  pieturvietu labiekārtošana un sliežu ceļu konstrukcijas atjaunošana pieturvietu zonās;
    • tramvaja sliežu ceļu pārbūve Maskavas ielas un Fridriķa ielas krustojumā, paredzot pagrieziena manevra veikšanai atbilstošu sliežu konstrukciju iebūvi iebraukšanai / izbraukšanai uz / no 3.tramvaja depo Fridriķa ielā 2;
    • sliežu ceļu konstrukcijas atjaunošana Maskavas ielas posmā no Rēznas ielas līdz Ogres ielai;
    • sliežu ceļu konstrukcijas atjaunošana Maskavas ielas krustojumā ar Slāvu ielu (pretī ēkai Maskavas ielā 257B), paredzot dzelzsbetona plātņu nomaiņu;
    • pieturvietu platformu pārbūve, labiekārtošana un sliežu ceļu atjaunošana pieturvietu zonās posmā no Ķengaraga ielas līdz galapunktam Ķengaragā, kā arī pieturvietu “Dienvidu tilts” labiekārtošana;
    • luksoforu objektu uzstādīšana un signālu pielāgošana tramvaja satiksmes uzlabošanai 7.maršrutā;
    • tramvaja satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi Maskavas ielas krustojumos ar Ķengaraga un Prūšu ielām.

 

Katoļu iela
Katoļu iela

Kā jau iepriekš ziņots, konkursā par būvdarbu veikšanu 7. tramvaja maršruta posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags", pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem, tika saņemti trīs pretendentu piedāvājumi, no kuriem zemāko līgumcenu piedāvāja viens no Latvijas vadošajiem ceļu būves uzņēmumiem CBF SIA “Binders”. Kopējā noslēgtā līguma summa  ir 22 479 218,97 eiro bez PVN.

Būvuzraudzību veiks SIA “BaltLine Globe”, nodrošinot, ka paveikto būvdarbu kvalitāte un apjomi tiktu pienācīgi pārbaudīti un dokumentēti, kā arī būvdarbi tiktu veikti plānotajā laikā un atbilstoši saskaņotajiem darbu veikšanas grafikiem. Uzņēmums iepirkuma ietvaros iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par kopējo summu 27 300 eiro bez PVN. Kopumā būvuzraudzībai tika saņemti 5 pretendentu piedāvājumi.

Autoruzraudzību būvobjektam veiks Personu apvienība, kas sastāv no SIA “BRD projekts” un SIA “REM PRO”. Līguma kopēja summa ir 88 600 eiro bez PVN. Autoruzraugam jāpārrauga būvprojekta (gan atsevišķu būvprojekta projekta daļu, gan to savstarpējās atbilstības, gan būvprojekta satura kopumā) autentiska realizācija dabā, nepieļaujot būvniecības dalībnieku patvaļīgas atkāpes no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā akceptētā būvprojekta, kā arī saistošo normatīvo aktu un standartu pārkāpumus būvdarbu gaitā.

Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk - Projekts) ietvaros. Projektā bez 7. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 5. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapnuktam “Iļģuciems”, kā arī pārbūvēt 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumu. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, t.i. 38,78 miljoni eiro.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “Twitter”, “Facebook”.

Logotips Eiropas kohezijas fonds