Baneris Rigas ielu seguma atjaunošana 2024.gadā

2024. gada vasarā daudzviet Rīgā norisināsies ievērojami, ikgadēji ielu remontdarbi, kurus veic, lai uzlabotu pilsētvides kvalitāti. Darbu laikā iespējami satiksmes ierobežojumi, kas var būtiski ietekmēt gan automašīnu un sabiedriskā transporta kustību, gan mikromobilitātes rīku un kājāmgājēju pārvietošanās iespējas.

Jau ceturto gadu pēc kārtas vasaras sezonā uzmanība tiek pievērsta ielām ar novecojušu asfalta segumu un ielām ar grants segumu. Asfaltētajās ielās segums tiek atjaunots ar vienlaidus asfalta ieklāšanas tehnoloģiju, savukārt ielās ar grants segumu, veicot dubultās virsmas apstrādi.

Kopš 2021. gada pašvaldība pakāpeniski turpina kāpināt asfaltēto ielu seguma nomaiņas apjomus. Šogad ielu segums tiks atjaunots četras reizes lielākā platībā nekā 2021. gadā.

Asfaltētajās ielās kopējā uzlabotā platība šogad būs virs 630 tūkstošiem kvadrātmetru, savukārt pērn tie bija 83,5 tūkstoši kvadrātmetru, 2022.gadā – 255,6 tūkstoši kvadrātmetru, 2021.gadā – 147,5 tūkstoši kvadrātmetru.

Šogad brauktuvju segumu atjaunos 38 asfaltētajās ielās, bet 90 ielās ar grants segumu veiks dubultās virsmas apstrādi. Asfaltētajās ielās kopējā uzlabotā platība būs virs 630 tūkstošiem kvadrātmetru, bet grants ielas sakārtos teju 96 tūkstošu kvadrātmetru platībā. 

Asfaltēto ielu segumu atjauno ar vienlaidus asfalta ieklāšanas tehnoloģiju. Šī tehnoloģija paredz nomainīt asfalta virskārtu plašākos ielu posmos, novēršot bojājumus un nodrošinot komfortablu pārvietošanos vairākus gadus pēc tam.

Savukārt grants ielu seguma uzlabošanai izmanto dubultās virsmas apstrādes tehnoloģiju. Virsmas apstrādi veic ar bitumena emulsiju un galvenais ieguvums ir putekļu samazināšana un ceļa kvalitātes uzlabošana. Pirms virsmas apstrādes veikšanas norit ielu pamatnes sagatavošana un komunikāciju aku izcelšana brauktuves līmenī, kurai seko bitumena emulsijas ieklāšana.

Šogad atjaunošanas darbi plānoti Centra, Grīziņkalna, Teikas, Mežciema, Juglas, Pļavnieku, Dārzciema, Torņakalna, Āgenskalna un citās Rīgas apkaimēs. Kā būtiskākos seguma atjaunošanas posmus jāizceļ dažādu apkaimju savienojošās ielas - Daugavgrīvas šoseja, trīs posmi Kārļa Ulmaņa gatvē, Biķernieku ielas posmi, Brīvības gatve, Jaunciema gatve un Gustava Zemgala gatve.

Iela ar vislielāko remontdarbu platību ir Kārļa Ulmaņa gatve posmā no Jaunmoku ielas līdz Gramzdas ielai un paralēlajā joslā (abos virzienos) – 88,2 tūkstoši kvadrātmetru, bet iela ar vismazāko remontdarbu platību ir Friča Brīvzemnieka satiksmes pārvads – 796 kvadrātmetri.

Kopš 2021. gada pašvaldība pakāpeniski arī palielina grants ielu skaitu, kurās vasaras sezonā veic seguma nomaiņu. Šogad dubultās virsmas apstrādi veiks 90 ielās ar grants segumu, savukārt pērn tās bija 80 ielas, 2022. gadā – 32 ielas, bet 2021. gadā – 18 ielas.

Šogad seguma nomaiņas darbi plānoti 33 Latgales priekšpilsētas ielās, 22 Vidzemes priekšpilsētas ielās, 16 Kurzemes rajona ielās, desmit Ziemeļu rajona ielās un deviņās Zemgales priekšpilsētas ielās.

Iela ar vislielāko remontdarbu platību ir Vakarbuļļu iela posmā no Vakarbuļļu ielas Nr.2 līdz Vakarbuļļu ielai Nr. 42 – 3,5 tūkstoši kvadrātmetru, bet iela ar vismazāko remontdarbu platību ir Kapļu iela posmā no Lielās ielas līdz Kapļu ielai Nr. 5 – 232 kvadrātmetri.

Plānots, ka darbi ilgs visu būvsezonu līdz pat rudenim, ja laikapstākļi būs labvēlīgi. Atsevišķās vietās darbu izpildei atvēlētais laiks pieļauj darbu noslēgumu nākamā gada būvsezonas sākumā.

Kopumā brauktuvju seguma atjaunošana 38 asfaltētajās ielās izmaksās 27,3 miljonus eiro, bet 90 grants ielās – 3 miljonus eiro.

Asfaltēto ielu seguma remontdarbi

Grants ielu seguma uzlabošana*

*Remontdarbu saraksts var nedaudz mainīties, ņemot vērā saskaņošanas procesu ar komunikāciju turētājiem, kā arī citus neparedzētus apstākļus.