5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems” notiek būvdarbi, kas sadalīti dažādos posmos. Piemēram, posmā līdz Eiženijas ielai urpinās ar sliežu ceļu pārbūvi saistītie darbi – brauktuves asfaltbetona segas konstrukcijas demontāža, zemes klātnes ierakuma būvniecība, nesaistītu minerālmateriālu nesošās kārtas un ģeokompozīta būvniecība, pastiprinātās salizturīgās kārtas būvniecība, kā arī tranšeju rakšana cauruļvadu montāžai. Savukārt Lilijas ielā - pabeigti sliežu metināšanas un metinājuma vietu slīpēšana, sliežu balastēšanas darbi un tiks veikta sliežu pieliktņu izbūve. Visi būvdarbi notiek atbilstoši plānotajam un tiek veikti noteiktajos projekta termiņos.
“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs: “Apsekojot 5. tramvaja maršruta posmu no galapunkta “Iļģuciems” līdz Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojumam, redzējām, ka būvdarbi noris atbilstoši projektā plānotajam. Visā objektā ir veikta mikropāļu pamatu izbūve jau 98 kontakttīkla balstu montāžai, kas ir 80% izpilde. Savukārt, posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai izbūvēta drenāžas sistēma ir jau 90% apmērā no plānotā, tāpat uzliktas plātnes zem sliedēm un uzsākta sliežu zonas drenāžas izbūve. Galapunktā “Iļģuciems” pabeigti sliežu balastēšanas darbi un tiks uzsākti sliežu aplīmēšanas darbi ar sliežu pieliktņiem. Tāpat atbilstoši plānam norit darbi apakšstacijā. Kopumā šajā posmā izdarīti 60% darbu.”
- 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems” tiek veikti šādi darbi:
- tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai;
- iekāpšanas – izkāpšanas un pieturvietu platformu izbūve, kā arī sliežu konstrukciju atjaunošana pieturu zonās;
- kontakttīkla konstrukciju tostarp jaunu balstu izbūve un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūve, lai nodrošinātu gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaju kustību;
- kontakttīkla barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz “Rīgas satiksme” apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.
Projekta darbu rezultātā tiks uzlabota vides pieejamība gados vecākiem cilvēkiem, pasažieriem ar bērniem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī kopumā veicināts pasažieru skaita pieaugums videi draudzīgā sabiedriskajā transportā. Projekts tika uzsākts 2021. gadā un to paredzēts pabeigt līdz 2023. gada nogalei. Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk - Projekts) ietvaros.