Attiecībā uz statņa risinājumiem tika norādīts, ka pieturas zīmju piedāvājums būtu loģiski saistāms ar sabiedriska transporta informācijas sistēmu kopumā un racionāli būtu kompleksā procesā projektēt gan pieturvietu un zīmju telpiskos risinājumus, gan grafisko orientēšanās sistēmu. Būtu jāizvairās no asiem stūriem un izvirzījumiem, informāciju nepieciešams integrēt vienā blokā pieturvietas aizmugurē, pievienot R burtu un apvienot pirmo un otro variantu.
Jau vēstīts, ka Rīgā turpmāko gadu laikā plānots nomainīt vairumu novecojušo sabiedriskā transporta pieturvietu, aizstājot tās ar ērtākām un mūsdienu prasībām atbilstošākām, kā arī uzstādīt jauna dizaina nojumes vietās, kur tās līdz šim nav bijušas vispār. Lai izvēlētos labāko pieturvietu dizaina risinājumu, no 29. septembra līdz 15. oktobrim iedzīvotāji tika aicināti portālā riga.lv nobalsot par kādu no piedāvātajiem variantiem un arī tos komentēt. Pēc ieteikumu apkopošanas dizains tiks uzlabots un izveidoti prototipi.
Pavasarī darbu pie pieturvietu dizaina izstrādes un iepirkumu organizēšanas ar V. Ķirša izdotu rīkojumu sāka īpaši šim mērķim izveidota darba grupa. Darba grupas uzdevumi jauno pieturvietu izstrādē bija estētisks un mūsdienīgs dizains, iespēja pasažieriem patverties no lietus, vēja vai saules, nodrošināta vides pieejamību personām ar īpašām vajadzībām un vienkāršota ikdienas uzturēšana.
Pēc iespējamo risinājumu izvērtēšanas tika izsludināta cenu aptauja par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju un labiekārtojumu elementu dizaina izstrādi. Konkursā tika saņemti trīs pieteikumi, kurus izvērtējot, par piemērotāku atzīts sertificēta arhitekta Armanda Bisenieka (SIA „Valgude”) pieteikums. Arhitekts sagatavojis trīs dizaina variantus, kas tika nodotas vērtēšanai iedzīvotājiem.
Atkarībā no pieturvietu noslodzes un atrašanās vietas specifikas, pilsētā iecerēts izvietot trīs dažāda veida nojumes:
- ar aizmugures, sānu sienām un jumtu;
- ar aizmugures sienu un jumtu – var būt ar nelielām sānu sieniņām, kas nodrošinātu nelielu aizvēju;
- tikai ar jumtu – nojumes tips īpaši šaurām vietām, kas uz ietves aizņemtu pēc iespējas mazāk vietas, vēlams tikai jumts uz diviem balstiem.
Pilsētā kopā ir 1671 sabiedriskā transporta pieturvieta, no kurām ar nojumi aprīkota aptuveni trešdaļa. Daļa pieturvietu būvētas vēl padomju laikos, tādējādi jau sen sasniedzot ne tikai tehnisko, bet arī morālo norietu.
Patlaban atlasītas 148 vietas, kur primāri nepieciešams uzstādīt nojumes. No tām 42 ir Satiksmes departamenta izvēlētas, 58 – JCDecaux demontēto nojumju vietas un 48 vietas, kuras ieteikušas apkaimju attīstības biedrības.
Teorētiski varētu būt 500 pieturvietas, kur nepieciešams uzstādīt nojumes. Katrā pieturvietā zemes iznomājamā platība reklāmas objektam varētu būt divi kvadrātmetri. Ilgtermiņā pašvaldības sākotnējo ieguldījumu par nojumēm un uzturēšanu kompensēs ieņēmumi no reklāmas nomas.
Informāciju sagatavoja: Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons, tālr: 67026231, e-pasts: martins.vilemsons@riga.lv.