Šajā mācību gadā ar jaunu jaudu tiek turpināts aprīlī iesāktais STEAM skolu un interešu izglītības iestāžu sinerģijas projekts, kurā Rīgas pašvaldības skolu 7. līdz 9. klašu skolēni ārpus skolas telpām – interešu izglītības iestādēs apgūst inženierzinību, datorikas un dabaszinātņu priekšmetus, praktiski darbojoties dažādās STEAM darbnīcās, pieredzējušu skolotāju vadībā.
“Pilotprojektā tiek aprobēta un veidota jauna inovatīva sadarbības pieredze starp skolām un interešu izglītības iestādēm, lai audzēkņiem radītu iespēju padziļināti apgūt STEAM jomas mācību priekšmetus. Šī pieeja sniedz skolēniem iespēju praktiski darboties dažādās specifiski aprīkotās STEAM darbnīcās kādā no sadarbības interešu izglītības iestādēm, tādejādi nostiprinot skolā iegūtās zināšanas aizraujošā, radošā un no skolas atšķirīgā vidē,” stāsta projekta vadītāja, Rīgas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta interešu izglītības programmu vadītāja Inga Sidorčika-Boboviča. “Jau ir saņemta pirmā atgriezeniskā saikne no audzēkņiem un skolotājiem, kas apliecina, ka šī metode ne tikai veicina interesi un padziļina izpratni par STEAM priekšmetiem, bet arī palīdz skolēniem labāk nostiprināt zināšanas, sasaistot tās ar reāliem praktiskiem piemēriem. Paldies izglītības iestādēm par atsaucību, gatavību iesaistīties un atvērtību inovācijām! Kopīgiem spēkiem mēs veidojam pamatu ilgtspējīgai un rezultatīvai sadarbībai starp formālo un neformālo izglītību, kuras ieguvējs ir skolēns.”
Šogad projektā iesaistīti 415 7. – 9. klašu skolēni no Rīgas 49. vidusskolas, Ziemeļvalstu ģimnāzijas, Rīgas Igauņu pamatskolas, Rīgas 69. pamatskolas, Rīgas Angļu ģimnāzijas, Rīgas Arkādijas vidusskolas, Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskolas, kuru inženierzinību, datorikas un dabaszinātņu priekšmetu stundu norise notiek kādā no sadarbības interešu izglītības iestādēm: Rīgas Tehniskās jaunrades namā "Annas 2”, Rīgas Jauno tehniķu centrā, Rīgas bērnu un jauniešu centrā "Altona" un Rīgas bērnu un jauniešu centrā "Daugmale".
Skolēniem ir iespēja apgūt dronu un planieru konstruēšanu, astronomiju un debess ķermeņu kustību, konstruēšanu/lego programmēšanu, 3D druku, radošo industriju, vides elementu modelēšanu un prototipēšanu, grafisko dizainu, reklāmu, personalizētas animācijas pamatus, iesaistīties virtuālās realitātes darbnīcā, konstruēšanas un dzinēju darbības darbnīcā, elektronikas un modelisma darbnīcās, kā arī padziļināti apgūt dažādas fizikas tēmas, piedaloties interaktīvajos seansos Bērnu Zinātnes centrā “Tehnoannas pagrabi” un vēl daudzās citās aizraujošās darbnīcās, kas mācību procesu padara interesantāku un skolēniem saistošu.
STEAM (zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas) sinerģijas projekts tiek īstenots, lai nodrošinātu jomas interešu izglītības programmu un aktivitāšu pieejamības paplašināšanu, sniedzot atbalstu Rīgas pašvaldības skolām obligātā mācību satura veiksmīgai apguvei, kā arī veicinot skolēnu interesi par STEAM jomas mācībām, nodrošinot kvalitatīvu un mūsdienīgu mācību procesu izglītības iestādēs. Vienlaikus projekts paplašina STEAM interešu izglītības piedāvājumu un veicina pašvaldības pedagoģisko un tehnisko resursu efektīvu izmantošanu, kā arī sadarbību iestāžu starpā.
Iestāžu vadība un skolotāji pozitīvi atsaucās par pilotprojekta ideju un apliecina, ka tieši šādās nodarbībās, dažādojot un mainot nodarbības norises vidi, maksimāli pietuvinot mācību procesu reālai dzīvei un audzēkņiem rodas lielāka interese un izpratne par skolā apgūto saturu.
Informāciju sagatavoja: Sindija Grāvere, Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: sindija.gravere@riga.lv