Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
30
Saņēmējs
Fiziska persona
Privāto tiesību juridiska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

1. Dzīvokļu īpašnieki pieņem lēmumu par dzīvojamās mājas (Māja) pārvaldīšanas tiesību pārņemšanu. Rīgas valstspilsētas pašvaldības Īpašuma departamentā (ĪD) iesniedz ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departamenta (MVD) palīdzību sagatavotos tam nepieciešamos dokumentus.

2. ĪD sagatavo un izdod rīkojumu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību nodošanu sabiedrībai vai pilnvarotai personai un sagatavo nodošanas-pieņemšanas aktu, kā arī organizē tā parakstīšanu.

3. ĪD un dzīvokļu īpašnieku pārstāvis paraksta nodošanas-pieņemšanas aktu un dzīvokļu īpašnieki pārņem mājas pārvaldīšanas tiesības. ĪD veic izmaiņas zemesgrāmatā. Ne vēlāk kā viena mēneša laikā no dzīvojamās mājas pārņemšanas dienas pārvaldnieks nodod sabiedrībai vai pilnvarotajai personai Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteiktos ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītos dokumentus un tiesības, kā arī neizlietotos mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas līdzekļus.


Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti:

1) Pieteikums,

2) izraksts no sabiedrības biedru reģistra;

3) pilnvarotās personas pilnvarojums dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību pārņemšanai, ja tas nav noteikts kopības līgumā vai kopības lēmumā;

4) dokumenti, kas apliecina visu dzīvokļu īpašnieku uzaicināšanu uz kopsapulci (dzīvokļu īpašnieku un/vai ģimenes locekļu sarakstu ar viņu parakstiem par uzaicinājumu saņemšanu vai pasta apliecinājumu par ierakstītas vēstules nosūtīšanu), vai dokumenti, kas apliecina visu dzīvokļu īpašnieku uzaicināšanu balsot, pieņemot lēmumu bez kopsapulces sasaukšanas (dzīvokļu īpašnieku sarakstu ar viņu parakstiem par uzaicinājumu saņemšanu vai pasta apliecinājumu par ierakstītas vēstules nosūtīšanu);

5) kopības lēmums par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību pārņemšanu;

6) dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgums;

7) pilnvaras par to personu pārstāvības tiesībām, kuras kopsapulcē pārstāv dzīvokļu īpašniekus;

8) aizpildīti un parakstīti balsošanas biļeteni.

No 2023.gada 1.augusta iesniegumus un citus dokumentus, kuri adresēti Rīgas valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departamentam, aicinām iesniegt klātienē Rīgas Apkaimju iedzīvotāju Klientu apkalpošanas centrā Brīvības ielā 49/53, 1.stāvā, ar norādi “Rīgas valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departamentam”, elektronisko pastu dmv@riga.lv vai sazināties telefoniski pa tālruni 67474700.

Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra bezmaksas informatīvais tālrunis 80000800 darba dienās no plkst.8.00 līdz 18.00.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Persona valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departamentam pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz klātienē, nosūta pa pastu vai nosūta elektroniska sūtījuma veidā, kas, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

    Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti:
    1) pieteikums;
    2) pilnvarotas personas pilnvarojums dzīvojamas mājas pārvaldīšanas tiesību pārņemšanai, ja tas nav noteikts kopības līgumā vai kopības lēmumā;
    3) dokumenti, kas apliecina visu dzīvokļu īpašnieku uzaicināšanu uz kopsapulci (dzīvokļu īpašnieku un/vai ģimenes locekļu sarakstu ar viņu parakstiem par uzaicinājumu saņemšanu vai pasta apliecinājumu par ierakstītas vēstules nosūtīšanu), vai dokumenti, kas apliecina visu dzīvokļu īpašnieku uzaicināšanu balsot, pieņemot lēmumu bez kopsapulces sasaukšanas (dzīvokļu īpašnieku sarakstu ar viņu parakstiem par uzaicinājumu saņemšanu vai pasta apliecinājumu par ierakstītas vēstules nosūtīšanu);
    4) kopības lēmums par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību pārņemšanu;
    5) dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgums;
    6) pilnvaras par to personu pārstāvības tiesībām, kuras kopsapulcē pārstāv dzīvokļu īpašniekus;
    7) aizpildīti un parakstīti balsošanas biļeteni.

     

  2. Pakalpojuma saņemšana

    Rīgas valstspilsētas pašvaldības Īpašuma departaments:

    1. Pēc dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku sabiedrības vai dzīvokļu īpašnieku pilnvarotās personas pieteikuma saņemšanas no MVD, 5 darba dienu laikā izskata saņemto pieteikumu un tam pievienotos dokumentus.

    1.1. Ja pieteikums atbilst likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” 51., 51.1 (51.viens prim) vai 51.2 (51.divi prim) panta prasībām, izdod rīkojumu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesību nodošanu dzīvokļu īpašnieku sabiedrībai vai dzīvokļu īpašnieku pilnvarotai personai.

    1.2. Pēc Rīkojuma izdošanas 10 darba dienu laikā tiek sagatavots nodošanas-pieņemšanas akts un tiek organizēta tā parakstīšana, ar ko tiek nodotas/pārņemtas dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības.

    2. Pēc viendzīvokļa dzīvojamās mājas vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas, kurā visi dzīvokļi pieder vienai personai, īpašnieka pieteikuma saņemšanas no MVD, 10 darba dienu laikā izskata un sagatavo nodošanas-pieņemšanas aktu par nekustamā īpašuma pārvaldīšanas tiesību nodošanu dzīvokļa īpašniekam (bez rīkojuma izdošanas) un organizē tā parakstīšanu.

    Pakalpojuma izpildes dokumenti tiek izsniegti klātienē vai nosūtīti uz e-adresi, vai e-pastu, vai pa pastu.

    Ar speciālistu pieņemšanas laikiem var iepazīties Rīgas valstspilsētas pašvaldības Īpašuma departamenta mājaslapas sadaļā "Pakalpojumi": https://id.riga.lv/pakalpojumi/