Cena
Skatīt procesa aprakstu
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Īslaicīga sociālā aprūpe institūcijā nodrošina diennakts sociālo aprūpi un veselības aprūpi minimālā apjomā pilngadīgām personām (izņemot personas bez noteiktas dzīvesvietas), kurām nepieciešamais aprūpes mājās pakalpojuma apjoms pārsniedz 35 stundas nedēļā un ar pakalpojumiem dzīvesvietā nav iespējams nodrošināt nepieciešamo sociālās aprūpes apjomu, kā arī ģimenes locekļi nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi nodarbinātības vai citu iemeslu dēļ, personas atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai pilngadīgo aprūpes institūcijā.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Sociālo pakalpojumu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa RSD, bet, ja persona atrodas stacionārā ārstniecības iestādē, tā vēršas pie stacionārās ārstniecības iestādes sociālā darbinieka.
    Lai saņemtu sociālos pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz RSD šādus dokumentus:
    1) iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu;
    2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanu;
    3) psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību un piemērotāko sociālā pakalpojuma veidu personai ar garīga rakstura traucējumiem, ja sociālo pakalpojumu vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem;
    4) dokumentus par ienākumiem, ja personai jāveic maksājums par sociālo pakalpojumu un pašvaldībai nav pieejama šāda informācija;
    5) citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanu.
    Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080 vai 80005055.
    Iesūtot pa pastu (iesniegumam jābūt pašrocīgi parakstītam), parakstot ar drošu elektronisku parakstu vai
    arī izmantojot e-adresi.

  2. Pakalpojuma apmaksa
    RSD nosaka klienta līdzmaksājuma apmēru par sociālo pakalpojumu, ko aprēķina, vērtējot personas (ar personu kopā dzīvojošo ģimenes locekļu) ienākumus, bet nevērtējot materiālo stāvokli (tostarp personas (ģimenes) rīcībā esošos finanšu līdzekļu uzkrājumus). Netiek izvērtēti klienta atsevišķi dzīvojošā apgādnieka ienākumi. Par pakalpojumu persona (ģimene) maksā, ja personas (ģimenes) rīcībā esošie līdzekļi pārsniedz Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim. Pakalpojuma apmaksu veic no personas (ģimenes) rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas veidojas kā starpība starp kopējiem personas (ģimenes) ienākumiem un 500 EUR katram ģimenes loceklim. Pēc pakalpojuma apmaksas personas (ģimenes) rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim.

  3. Pakalpojuma saņemšana
    Persona sociālo pakalpojumu saņem institūcijā - SIA “Rīgas 1. slimnīca” Īslaicīgās sociālās aprūpes centrā (17.korpuss).
    Sociālā pakalpojumu sniedzējs ar personu (likumisko pārstāvi) noslēdz līgumu par sociālā pakalpojuma sniegšanu.
    Ja saskaņā ar RSD lēmumu personai ir noteikta maksa par pakalpojumu, tad klientam ir jāveic pakalpojuma sniedzēja aprēķinātais maksājums par pakalpojumu. Pakalpojumu sniedzējs izsniedz rēķinu.
    Ja saskaņā ar RSD lēmumu personai nav noteikta maksa par pakalpojumu, pašvaldība veic pilnu maksu par klientam sniegto pakalpojumu.
    Rīgas Sociālā dienesta informatīvais tālrunis: 67105048, 25770080.
    Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvais tālrunis: 80005055.