Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana Pabalsta mājokļa izdevumu apmaksai (turpmāk - Dzīvokļa pabalsts) apmērs tiek aprēķināts kā starpība starp klienta garantēto minimālo ienākumu līmeni (GMI) un normatīvo izdevumu summu, (nepārsniedzot normatīvus dzīvokļa pabalsta aprēķināšanai) un klienta kopējiem ienākumiem:
Pēc formulas: P = GMI x Koef.+K – I, kur: P – mājokļa pabalsta apmērs; GMI – garantētā minimālā ienākumu līmeņa summa klientam; Koef. - noteikts normatīvajos paktos par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem K – ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītajās maksājumu kvītīs norādīto izdevumu summu; I – klienta ienākumi (ieskaitot attiecīgajā mēnesī saņemto pabalstu garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai). Dzīvikļa pabalstu dzīvojamās telpas īres vai apsaimniekošanas maksas un maksas par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, segšanai klients pieprasa reizi trijos mēnešos, bet kurināmā iegādei - vienu reizi kalendārajā gadā. Ja klientam triju mēnešu laikā pēc iesnieguma par dzīvokļa pabalsta aprēķināšanu iesniegšanas mainās izdevumi par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, Sociālajam dienestam ir tiesības, pamatojoties uz klienta iesniegtajiem dokumentiem, veikt dzīvokļa pabalsta aprēķinu par šo periodu atbilstoši faktiskajai situācijai.
Persona vēršas Rīgas Sociālajā dienestā, uzrāda personas apliecinošu dokumentu un iesniedz:
1) iesniegumu, kuru parakstot, pilngadīgās personas dod Sociālajam dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par sevi un ģimenes locekļiem;
2) ja nav spēkā esoša iztikas līdzekļu deklarācija, tad aizpilda iztikas līdzekļu deklarāciju, kā arī iesniedz ienākumus un materiālos resursus apliecinošus dokumentus par sevi un ģimenes locekļiem;
3) uzrāda ar dzīvojamās telpas lietošanu saistītu maksājumu kvīšu oriģinālus (iesniedzot kopijas) par iepriekšējo vai kārtējo mēnesi un īres un/vai apsaimniekošanas līguma oriģinālu (iesniedzot kopiju);
4) grupu mājas (dzīvokļa) vai īslaicīgas uzturēšanās mītnes pakalpojuma saņēmēji - uzrāda līguma par sociālā pakalpojuma saņemšanu oriģinālu.
Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080.
Iesniegumu valsts valodā un citus dokumentus Sociālajā dienestā var iesniegt arī ar drošu elektronisku parakstu vai iesūtot pa pastu (iesniegumam jābūt pašrocīgi parakstītam), vai iesniedzot oficiālu iesniegumu iestādei elektroniski.
2. Pakalpojuma saņemšana Ikmēneša pabalsta summu pārskaita pakalpojumu sniedzējiem (mājokļa īpašniekam, nama apsaimniekotājam, komunālo pakalpojumu sniedzējiem u.c.). Ja objektīvu apstākļu dēļ tas nav iespējams, pabalstu pārskaita klienta norādītajā norēķinu kontā.
Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080.
3. Pārsūdzēšanas procesa apraksts
Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamentā (Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no Rīgas Sociālā dienesta lēmuma paziņošanas dienas, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, (Baldones ielā 1A, Rīga, LV-1007) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.