Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Pakalpojumu var pieprasīt klātienē, elektroniski vai pa pastu.
- Pakalpojuma pieprasīšana klātienē tiek nodrošināta PAD darba laikā, atstājot dokumentus Dzirnavu ielā 140, Rīgā pie centrālās ieejas novietotajā aizslēdzamajā skapī. Dokumentu kopumu līdz 50 lapām var iesniegt jebkurā diennakts laikā. Pieprasot pakalpojumu klātienē, klients var vērsties arī Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā.
- Pieprasot pakalpojumu elektroniski, klients iesūta iesniegumu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, apliecināts ar drošu elektronisko parakstu, laika zīmogu un citus nepieciešamos dokumentus.
- Pieprasot pakalpojumu pa pastu, klients iesūta aizpildītu iesniegumu un citus nepieciešamos dokumentus PAD uz pasta adresi Dzirnavu iela 140, Rīga, LV-1050.
Pakalpojuma pieprasīšanai nepieciešamie dokumenti:
1. Iesniegums par reklāmas/reklāmas objekta/iekārtas izvietošanu (veidlapa Nr.DA_118).
2. Pasākuma norises apraksts.
3. Pasākuma norises vietas visaptveroša krāsaina fotofiksācija.
4. Izvietojamo tirdzniecības objektu, vides objektu un reklāmas objektu uzstādīšanas vietu attēlojums uz plāna.
5. Plānoto tirdzniecības objektu, vides objektu projekts (skices). Ja uz pasākuma norises laiku tiek izvietoti tirdzniecības objekti, vides objekti, kuri var apdraudēt cilvēku drošību, tad jāpievieno to konstruktīvais risinājums, stiprināšanas veids un sertificēta būvinženiera apliecinājums par šo konstrukciju drošību.
6. Ja publiskā pasākuma norises vietā plānots izvietot reklāmu, tad papildus jāiesniedz:
6.1. krāsainas reklāmas vai reklāmas objekta skices vai fotomontāžas projekts, norādot izmērus un mērogu;
6.2. papildefektu raksturojums (piemēram, apgaismojums, skaņu efekti), ja tādi plānoti;
6.3. reklāmas devēja rakstisks apliecinājums, ka saņemta būves, zemes īpašnieka, valdītāja vai to pilnvarotas personas rakstiska piekrišana reklāmas izvietošanai, ja to paredzēts izvietot uz citām personām piederoša nekustamā īpašuma (tikai reklāmas objektiem bez piesaistes zemei);
6.4. zemes īpašnieka, valdītāja vai tā pilnvarotās personas rakstiska piekrišana reklāmas objekta izvietošanai, ja to paredzēts izvietot uz citām personām piederoša nekustamā īpašuma (tikai reklāmas objektiem ar piesaisti zemei);
6.5. noteiktā kārtībā sagatavots zemes vienības situācijas plāns, kurā attēlota objekta uzstādīšanas vieta (tikai reklāmas objektiem ar piesaisti zemei);
6.6. saskaņojums ar Rīgas valstpilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamentu (tikai reklāmas objektiem ar piesaisti zemei, ja tie izvietoti gar ceļu).
Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojuma cena: 22,77 EUR (par Atļaujas izsniegšanu)
Ja publiskā pasākuma norises vietā izvieto reklāmu, tad pirms reklāmas/reklāmas objekta projekta iesniegšanas un Atļaujas saņemšanas jāveic obligāts maksājums - 22,77 EUR pašvaldības nodeva par izstrādāto oficiālo dokumentu saskaņā ar Rīgas domes 16.06.2009. saistošo noteikumu Nr. 178 "Par pašvaldības nodevu par Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izstrādāto oficiālo dokumentu un to apliecinātu kopiju saņemšanu" pielikumu.
Maksājuma rekvizīti:
Rīgas valstspilsētas pašvaldība
Reģ. Nr. 90011524360
Luminor Bank AS Latvijas filiāle
Konta Nr. LV82RIKO0020100000002
Maksājuma mērķis: par reklāmas atļauju pasākumā (norādīt datumu)
Ja atļaujas izsniegšana tiek atteikta, uz iesnieguma pamata samaksātā nodeva tiks atgriezta iesniedzējam.
Pēc Atļaujas izsniegšanas, ja reklāma ir pašvaldības nodevas objekts, tiks sagatavots maksāšanas paziņojums par reklāmas nodevu publiska pasākuma norises vietā un laikā atbilstoši Rīgas domes 15.05.2024. saistošajos noteikumos Nr. RD-24-272-sn "Par pašvaldības nodevu par reklāmas izvietošanu Rīgā" noteiktajai kārtībai (izņemot izkārtnes).
Saite uz Reklāmas nodevu kalkulatoru https://www.rdpad.lv/Mekletaji/Kalkulators/
Pakalpojuma saņemšana
Saskaņotu reklāmas/reklāmas objekta projektu, Atļauju un maksāšanas paziņojumu par reklāmas nodevu iespējams saņemt:
- elektroniski uz klienta e-adresi (ja tās nav, tad uz iesniegumā norādīto e-pastu). Dokumenti tiks sagatavoti atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, apliecināti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu.
- klātienē PAD Dzirnavu ielā 140, Rīgā, otrdienās plkst. 9.00-11.00, ceturtdienās plkst.14.00-16.00.
Lai pieteiktu dokumentu saņemšanu, jāveic iepriekšējs pieraksts, zvanot uz PAD Zvanu centru pa tālruni: 67105800.
Pārsūdzības/apstrīdēšanas iespējas
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 70. panta pirmo un otro daļu, 76. panta pirmo un otro daļu, 77. pantu, 79. panta pirmo daļu un Rīgas domes 07.07.2021. nolikuma Nr. 86 “Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta nolikums” 20. punktu administratīvo aktu var apstrīdēt pie PAD direktora vietnieka administratīvajos jautājumos viena mēneša laikā no dienas, kad administratīvais akts stājas spēkā, iesniedzot iesniegumu PAD.